Педагогічне догодовування

Тема у розділі 'Харчування малюків', створена користувачем Suzi, 5 Травень 2009.

Партнер розділу - Львівська група підтримки ГВ:
  1. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    В цій темі пропоную ділитись досвідом, порадами саме щодо педагогічного прикорму.
    Для мене педприкорм є природною частиною розвитку дитини (яка перебуває на правильному ГВ) перших років життя.
    Суть педприкорму (педагогічного прикорму), полягає в ознайомленні з новою для дитини їжею, навчити жувати, добувати їжу не тільки з маминої груді. Метою педприкорму не є нагодувати маля, а саме ознайомити. Дитина отримує мікродози (шматочки їжі, які вміщаються між подушечками вказівного і великого маминих пальців) їжі з маминої тарілки, які поступово збільшуються і збільшується кількість їжі, що дозволяє уникнути перевантаження дитячого ШКТ. Таким чином організм знайомиться і з раціоном сім‘ї і поступово вчиться пережовувати шматочки, перетравлювати «дорослу» їжу. Участь у сімейній трапезі допомагає малюку навчитись поведінки за столом, чого важко (на мою думку, майже неможливо у перші роки) досягнути, коли дитина їсть окремо від решти членів сім‘ї.
    Детальніше можна почитати, наприклад, тут :

    Педагогічне догодовування, ч.1
    Педагогічне догодовування, ч.2

    http://community.livejournal.com/ped_prikorm/tag/статьи
    http://community.livejournal.com/ped_prikorm/tag/теория+ПП


    З теорією ознайомилась, але маю ряд питань до тих, хто вже прикормлювався за цією схемою.
    1.Починати можна з будь-якого продукту? Тобто навіть з м‘яса?
    2. Як виглядає процес запивання молоком? Денис ще не сидить сам, тобто я його підтримую. Чи я маю дати мікро дозу, прикласти до грудей, так 2-3 рази , потім сушку в руку і знімаю на підлогу? Чи не хоче, то й не треба?
    3. Чи тільки мама бере прикормлює? Чи може тато дати з своєї тарілки?
    4. Саме болюче питання – маєм атопічний дерматит. Вже трохи краще, почервоніння нема, але висипка є. Чи я маю чекати поки зовсім шкіра почиститься, чи можна прикормлювати коли нема почервонінь? Як при такій халепі вводити продукти? Один продукт в день? Чи декілька ?
    Взагалі-то ми вже почали, якось майже підсвідомо почала  Давала мікродозами картоплю з зупи, крупинку пшоняної каші вареної на молоці, твердого сиру. В руку – сушку.
    9F

    Раджу почитати статті (1,2, 3, 4, 5, 6) про прикорм, тоді якщо ще залишаться питання, задавайте.
    Про те, що варто обмежити.
     
    Останнє редагування: 3 Січень 2017
    • Подобається Подобається x 7
  2. Kassandra

    Kassandra брюнеточка:)

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    в нас в такому випадку Ромчик з підлоги починає лізти мені на коліна і просто не давати поїсти, а якщо я його періодично з себе знімаю і не пускаю, то біжить до сестрички і не дає доїсти їй, пхає руки в її тарілку, бавиться і т.п. Вже не знаю що з ним робити, але на "сісти і спокійно поїсти" в моєї дитини просто немає часу, він цілий час кудись біжить і спішить..
    Ми не зовсім на педприкормі, скоріше на якомусь змішаному прикормі(зараз малому 1рік і 5міс). Як навчити дитину нормально поводитись за столом я не знаю. З донею було все зовсім інакше..
     
  3. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    В нас теж таке є.
    Але я не пускаю. Або відволікаю - кусок в руку, іграшки. Або фізично не даю залізти за стіл.
     
  4. Pulupjak

    Pulupjak Active Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Наша Анічка вирішила , що для неї нема нічого кращого за мамине молочко) Ще недавно писала про інтерес до їжі , до всього тягнулася, все їй було цікаво , щось там трошки гамала. А вже два тижні нічого не їсть, я її беру з собою завжди за стіл, вона тянеться до тарілки, виделки, я даю шматок і через секунду все випльовує. В нас таке вже два тижні. Шось я в розгубленості , зробити перерву і взагалі нічого не пропонувати? Пити трішки , п'є.
     
  5. mamasha

    mamasha New Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    З виделкою дійсно простіше.. але як бути з вранішньою кашею чи обідньою зупкою? Це точно тихий жах... І якщо я стараюсь притримувати йому ту ложку чи тарілку, щоб не розливав - то він нервується і ще гірше нею тяпкає..
    Може дурне питання, але що у вас вважається перекусом? Банан чи яблучко чи чай з печеньком - то перекус чи ні?)) Бо якщо то щось "серйозніше" має бути - то мені якось забагато аж 5 разів.. і часто просто по часу не вдається, бо якщо десь їдемо гуляти на півдня, то заледве тричі їмо...

    Також хотіла писати, що в нас новий "прикол" - випльовувати шматки. Кашку чи йогурт їсть, а будь-які тверді шматки почав випльовувати і все. То можуть бути зуби? Бо в нас ріжуться кутні 3 на раз... Може йому боляче жувати і він хоче тільки ріденького?
     
  6. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    І
    ,
    і

    Все залежить від бажання мами. Суть в тому, що мама сідає за стіл.
     
  7. Milongera

    Milongera Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Дівчата, напишу про наслідки нашого педприкорму. Отже, доні 1,9, чудово жує шматки різної величини, не давиться. Вміє сама їсти ложкою і пробує виделкою, але я ще не дуже дозволяю. П'є з горнятка, не розливаючи!!! Їсть практично все, що ми, спеціально щось готую рідко.
    Час від часу трапляються неголодні дні, коли майже нічого не хоче, але ми ще на ГВ, тому то не проблема. Правда, іноді я таки здаюся і починаю щось вигадувати, щоб щось з'їла, бо хвилююся. Ну такі періоди в нас повязані з зубами, тільки вилізе - апетит повертається.
    Заради справедливості напишу, що в нас не був чистий педприкорм, іноді я відступала від правил, бо так виходило. Відступала від правил, коли хотіла чимось вітамінним нагодувати. Крім того я дуже рідко їм м'ясо і рибу, то стараюся їй приготувати шматочок окремо, просто для неї. БУв період, коли ні м'яса, ні риби дитина не їла взагалі, а зараз наминає. Ну і іноді я роблю для неї аплікації з їжі - всякі рибки, баранці, будиночки і т.д. Це її дуже тішить і зацікавлює. Підозрюю, що це теж проти правил, але ми не ортодокси :girl_wink:
    Отож, чуючи від багатьох знайомих про їхні проблеми з годуванням - впихання під пританцьовування, розливання, розкидання їжі вкотре переконуюся, що педприкорм - це супер.
     
  8. Redvisitor

    Redvisitor Active Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    В нас окрема тарілка для малого з'явилася десь в районі 11-12 міс. Спочатку ложку тримав в одній руці, а іншою їв. Паралельно я йому якісь кусочки давала, бо сам в основному розкидав, до рота мало попадало :). З супу я йому в тарілку клала тільки густе, юшку трохи з своєї тарілки давала, якщо просив. Потім навчився акуратніше їсти, зараз вже спокійно сам орудує ложкою і вилкою, навіть суп їсть і не дуже розливає :). А з апетитом коли-як - бувають дні, що 2 ложки за весь день, а буває нормально так наминає.
    Так що, дівчата, не бійтеся дати дитині ложку в руки, ну порозкидає - але ж без того не навчиться самостійно їсти. Я навчилася спокійно ставитися до армагедону на кухні після кожного прийому їжі :), і з кожним днем бардак все менший :).
     
  9. oksumoron

    oksumoron Active Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    В мене роздуми, може хтось допоможе.
    Станом на 8міс малюк нічого не хоче їсти! Ще десь на 7 міс ми пробували трішки гарбуз, кабачок, персик і яблучко, то тепер якась пауза! Як тільки бачить їжу- все, закриває очі, відвертається і махає руками! Даю йому ложку, то він спершу все гарно струсить на землю, а тоді пхає до рота!
    Може облизувати і цьмакати лише хліб.
    Сьогодні поставила йому кусок банана, навіть не торкнувся, бо часом яблучко або сливу може трішки жувати.
    Для порівняння наша однолітка пакує ті каші як шалена, не встигає мама набирати ложкою, але з іншого боку дитину не годують з 8 ранку до 12, певно, аби 'апетитніше' їла.
     
  10. DesperateHousewife

    DesperateHousewife Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    То ще не прийшов харчовий інтерес. Чекайте, скоро буде :) в Дануськи вже десь от тиждень як з'явився - ніхто тепер не може нічого поїсти без її участі, і то такі крики вимогливі. І за той тиждень так вже навчилась поважно жувати своїм безубим ротом.
     
  11. buhgaltersha

    buhgaltersha електровіник

    Відповідь: Педагогічне догодовування


    у мене теж питання: Аня має таку звичку - напихати рот весь той час, поки сидить за столом і перед нею в тарілці щось є. Потім та їжа або жується 2 години під час ігор, або випльовується з криком (коли втомлюється жувати), або вивалюється, коли вона позіхає/сміється тощо. Тобто часу на те, щоб прожувати, вона собі не лишає. Забираю виделку/ложку - рукою напихається, забираю тарілку - воплі - дай тарілку. Наразі я борюсь 2 способами (і знаю, що обидва неправильні на 100:wacko::
    1) вона запхала собі трохи - спускаю на підлогу, вона бігає, жує, ковтає, тоді назад беру її за стіл - і так по колу;
    2) таки забираю тарілку, вона сидить нудиться/трохи жує/заглядає/кричить, тоді прожовує і я віддаю тарілку, вона знов напихається - і так по колу.
    Ви не подумайте, я не "му-му", я пояснюю, що "дивись, мама трішки взяла в рот і жує, а тоді бере наступний шматочок".... "мама жує, тато жує...." і в тому дусі, вона дивиться на мене розумними очима і продовжує напихатись.

    Так от, може хтось підкаже, як правильно з тим боротись?
    Чи хтось мав таке, поділіться досвідом.
     
  12. Jane

    Jane вєчно в бєгах...

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    То не давайте йому спеціально. Беріть з собою за стіл, їжте самі. Захоче за компанію поїсти, то дасте зі своєї тарілки потрошки, а не захоче - буде спостерігати, як ви їсте і вчитись.
    В нас навпаки: я спеціально не даю, сидить біля мене їсть все що дадуть, з"ів би ще більше і все, що до рота попаде ))) Хоча і чисто ГВ вистачає (як ніц не даш, голодний ходити не буде)
     
  13. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Садите її за стіл, ставите тарілку, і по шматочку їй видаєте зі своєї тарілки. Маленький шматочок поклали, вона взяла, поклала в рот, і поки не з*їсть, більше не даєте. З*їла, просить ще - дали ще один шматочок.

    ---------- Додано в 14:26 ---------- Попередній допис був написаний в 14:22 ----------

    НЕ давайте їжу. Нічого. Протягом тижня-двох берете з собою за стіл кожен раз, як їсте, але не годуєете, навіть не думайте пропонувати )))
     
  14. oksumoron

    oksumoron Active Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Я вже перестала пропонувати!
    Саджу його на годувальне крісло за столом, або беру на руки. На руках важче, бо пробує виривати тарілку, я так розумію, така поведінка не добра. Зате так смішно, сидить в мене або в тата на руках і слідкує куди йде ложка, аж голову завертає!
     
  15. Fleshka

    Fleshka Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Сиджу, читаю, згадую теорію.
    Чи обовязково тримати дитину на руках? Можна на кріслі поруч? Мені не виходить поїсти нормально коли Даринка на колінах, і Роман збоку вечеряє. Більше гарчу ніж їм, бо розносять стіл одне з другим за компанію.
    Отой виштовхувальний рефлекс має щезнути? Тільки тоді пора? Бо дала лизнути малій мікродози - все виплюнула і скривилась.
     
  16. napoleona

    napoleona Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    ми лише почали, то теж спочатку випльовувала і кривилась, пройшов етап звикання і зараз вже вчиться жувати :)
     
  17. algo

    algo СуперМодератор) Команда форуму

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    В Ярка зараз харчовий інтерес огогого! вчора вечеряли. даю йому по чуть чуть. думаю, достатньо. як почав вимагати... аж чоловік дивувався) в Златки був менш виражений.
     
  18. Fleshka

    Fleshka Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    А буває таке що той інтерес взагалі не зявляється? Ну там відхилення чи що? Я не памятаю просто щоб Роман колись рвався до їжі. Він такий всі пять років - не особливо фанат поїсти.
     
  19. uliana

    uliana Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    От Євусик все їла і добавку просила, а Марчик все випльовує,хоч як я їм,то вириває все з рук і тягне собі на пробу ,але потім то все файно виштовхує язичком і кривиться!
     
  20. Багіра

    Багіра Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    взагалі-взагалі? а до десертів чи може якась улюблена їжа?
     
  21. Fleshka

    Fleshka Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Взагалі взагалі.
    Він не їсть ні тортиків, ні піцу, ні картоплю фрі - те що для всіх діток а-а-а, не любить картоплі, макаронів, ще ніколи не пробував помідорів чи огірків, не знає навіть їхнього смаку.
    Торт на дн то = задути свічку, а пробувати він його ніколи не стане.
    Отаке то.
    Його меню то кашки, сирнички, катлєтки, зупки і борщики. Їсть без проблем молочне, але їжі за якою фанатіє - немає.
    В фаворитах хліб і вода.