Педагогічне догодовування

Тема у розділі 'Харчування малюків', створена користувачем Suzi, 5 Травень 2009.

Партнер розділу - Львівська група підтримки ГВ:
  1. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    В цій темі пропоную ділитись досвідом, порадами саме щодо педагогічного прикорму.
    Для мене педприкорм є природною частиною розвитку дитини (яка перебуває на правильному ГВ) перших років життя.
    Суть педприкорму (педагогічного прикорму), полягає в ознайомленні з новою для дитини їжею, навчити жувати, добувати їжу не тільки з маминої груді. Метою педприкорму не є нагодувати маля, а саме ознайомити. Дитина отримує мікродози (шматочки їжі, які вміщаються між подушечками вказівного і великого маминих пальців) їжі з маминої тарілки, які поступово збільшуються і збільшується кількість їжі, що дозволяє уникнути перевантаження дитячого ШКТ. Таким чином організм знайомиться і з раціоном сім‘ї і поступово вчиться пережовувати шматочки, перетравлювати «дорослу» їжу. Участь у сімейній трапезі допомагає малюку навчитись поведінки за столом, чого важко (на мою думку, майже неможливо у перші роки) досягнути, коли дитина їсть окремо від решти членів сім‘ї.
    Детальніше можна почитати, наприклад, тут :

    Педагогічне догодовування, ч.1
    Педагогічне догодовування, ч.2

    http://community.livejournal.com/ped_prikorm/tag/статьи
    http://community.livejournal.com/ped_prikorm/tag/теория+ПП


    З теорією ознайомилась, але маю ряд питань до тих, хто вже прикормлювався за цією схемою.
    1.Починати можна з будь-якого продукту? Тобто навіть з м‘яса?
    2. Як виглядає процес запивання молоком? Денис ще не сидить сам, тобто я його підтримую. Чи я маю дати мікро дозу, прикласти до грудей, так 2-3 рази , потім сушку в руку і знімаю на підлогу? Чи не хоче, то й не треба?
    3. Чи тільки мама бере прикормлює? Чи може тато дати з своєї тарілки?
    4. Саме болюче питання – маєм атопічний дерматит. Вже трохи краще, почервоніння нема, але висипка є. Чи я маю чекати поки зовсім шкіра почиститься, чи можна прикормлювати коли нема почервонінь? Як при такій халепі вводити продукти? Один продукт в день? Чи декілька ?
    Взагалі-то ми вже почали, якось майже підсвідомо почала  Давала мікродозами картоплю з зупи, крупинку пшоняної каші вареної на молоці, твердого сиру. В руку – сушку.
    9F

    Раджу почитати статті (1,2, 3, 4, 5, 6) про прикорм, тоді якщо ще залишаться питання, задавайте.
    Про те, що варто обмежити.
     
    Останнє редагування: 3 Січень 2017
    • Подобається Подобається x 7
  2. newlife

    newlife New Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Розпитувала мене коліжанка-лікар (без діток) як їсть моя дитина. Бачили б ви її здивування. коли вона почула, що дитя 1.5-річного віку не знає що таке дурник і пляшка, їсть з 6 міс цільну гречку і не мала нічого меленого :) Думаю ще багато часу пройде, поки ми навчимось розуміти дітей, а не "передання цивілізації"
     
  3. HAPPY NATA

    HAPPY NATA Форумляночка

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    це було моє питання, а тепер моя відповідь: це особливість організму і нічого з тим не робити.
    Отже, ми покакали! Сьогодні, в неділю. Попередній раз було в п'ятницю, минулого тижня. Ітого, 8 днів без какання.
    Важкими для мене був цей час, я багато думала, читала, аналізувала. І переживала. Про те, що дитина на гв може рідко какати знають всі, а от коли вже введено прикорм...
    Як виявилось, дитина на педприкормі може не какати 5-7 і навіть до 10 днів, але при певних умовах.
    1. Нормальне ГВ. На вимогу, без дурників і пляшечок. В нас саме так :)
    2. Основний орієнтир - самопочуття дитини. Моя дитина була в цей час весела, активна, животик не турбував.
    3. Відходження газів (пукання :) ). Як виявилось, пукання - хороша ознака, свідчення того, що нема непрохідності кишківника. Ми пукали!
    4. Особливість випорожнень дитини в попередньому періоді (це я так для себе сформулювала). Напр., якщо в дитини були заарепи раніше, то тривале некакання може свідчити про черговий закреп. В моєї дитини каки завжди були пюреподібні. І навіть при попередньому тривалому (6днів на педприкормі) некаканні було "пюре", саме це підказувало мені, що все не так зле.
    Я нічим дитині не "допомагала", єдине - сьогодні вранці зробила масаж животика, просто погладила долонею за годинниковою стрілкою.
    Ось така історія. Може комусь пригодиться :)

    І ще хочу сказати ВЕЛИКЕ ДЯКУЮ Сюзі за підтримку і поради :)
     
  4. HAPPY NATA

    HAPPY NATA Форумляночка

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    так, а тепер мої наступні питання. :)
    1. Стосовно "куска в руку". Напр., дитина не етапі 6-9 мікродоз. Мама їсть гречку, дає дитині 6 (чи 9) мікродоз гречки. Спускає дитину на підлогу і дає кусок в руку (яблуко/морква). Для чого? Лиш відволікти і дати мамі доїсти? На скільки часу дається той "кусок"? Якщо в дитини є зуби, то за пару хвилин вона нагризе порядну кількість того яблука (знааачно більше, ніж оті 6-9 мікродоз, які вона зараз споживає). Чи нема тут протиріччя (в плані кількості)? Як бути з тим яблуком?
    2. Для чого давати дитині гризти сухарик/бублик/скоринку?
    3. Якщо я хочу збільшити кількість прикорму, то краще збільшити кількість мікродоз в кожному прийомі їжі чи збільшити кількість прийомів їжі? (умовно, дитина за день споживає 9мд (мікродоз) = 3мд *3 рази. Як краще дати 15мд: 5мд*3рази чи 3мд*5разів? Приклад умовний, для наглядності)
    теорію читала, але не на всі питання знайшла відповідь :)
     
  5. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Дитина і без зубів нагризе. Те, що більше 9 мікродоз не страшно (по факту трохи ковтається, трохи випльовується. Те що ковтається так само транзитом проходить шкт).
    Кусок в руку (морква, яблуко, сухарик, тощо),дають, щоб дитина вчилась кусати, жувати , давати собі раду з кусками. Обов*язково під наглядом мами. Щоб в разі, якщо дитина не дає раду з великим куском , витягнути його.
    Збільшують кількість їжі за один прийом їжі. прийомів їжі в ідеалі 3 основних + 2 перекуси. Але пам*ятайте про це:
     
  6. HAPPY NATA

    HAPPY NATA Форумляночка

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    дякую.
    Але я дуже дотошна. :)
    Скільки мікродоз за один раз давати? По одній чи дві-три? Йдеться по початок догодовування.
    І ще. Яблуко в руку - це ціле чи четвертинка, напр.? І БУКВАЛЬНО в руку, а не зі своєї руки, так? Ну і ПІД НАГЛЯДОМ МАМИ - само собою.
     
  7. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    В теорії написано - по 3 мікродози 3-х продуктів за один прийом їжі. Наприклад з борщу дати 3 м/д картоплі, 3 моркви, 3 буряка. Всього 9 мікродоз.
    Яблуко буквально в руку. Можна ціле, якщо дитина втримує. Обсмоктати, обмусолити.
     
  8. Michelin

    Michelin New Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Якщо я зранку їм вівсянку на молоці, то можна давати 9 мікродоз?
     
  9. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Ні. 3 мікродози одного продукту.
     
  10. Michelin

    Michelin New Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    6.5 місяців, почали педприкорм десь за тиждень до 6 міс., бо таааакииий інтерес у дитини :)

    ---------- Додано в 14:22 ---------- Попередній допис був написаний в 14:19 ----------

    Так важко зупинитись саме на 3 мд, дитинка так хоче ще і ще, що я докладаю всю свою силу волі, щоб не дати "добавки"... Ще уточню, 3 мд - це для того, щоб не перекормити і у дитини не пропав харчовий інтерес, правильно?
     
  11. HAPPY NATA

    HAPPY NATA Форумляночка

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    так так, я трішки інше мала на увазі. Оці 3 мікродози моркви разом покласти в ротик чи дати 1мк нехай пожує, поім другу і тоді третю? Тобто три мікродози разом даєм в ротик чи по одній і даєм можливість пожувати кожну окремо?
     
  12. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Кожну окремо.
     
  13. HAPPY NATA

    HAPPY NATA Форумляночка

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    я так розумію, що це для того, щоб не перевантажити шкт, бо він то звик виключно до молока. Тому адаптвція мусить бути плавною.
    Дитина зазвичай хоче більше, бо їй цікаво (а не тому, що праге втамувати голод) - нове заняття ("жування"), нові відчуття (новий смак). Тому мама мусить пильнувати.
     
  14. allja

    allja Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Так, я знову сюди з питаннями.
    Малий їсть сидячи у мене на колінах, або збоку біля мене. Намагається сам їсти ложкою, але переважно, більша частина того, що він намагається донести до ротика "втікає" йому з ложки. Він знову пробує, а коли бачить, що йому не виходить - починає їсти руками. Я намагаюсь пояснити йому, що так не можна, потрібно їсти ложкою, показую йому, як правильно ложкою їсти, але синочок все-рівно їсть руками, тоді я годую його сама з ложки. Я погано роблю? Як бути в такій ситуації?
     
  15. napoleona

    napoleona Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    а чого не можна? то нормально
    ви думаєте всі зразу вміли їсти з ложки?:) я не зважала, вона доїдала руками і ложкою, коли як, зато сама))
    зачекайте з часом навчиться
     
  16. Plenilunio

    Plenilunio Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    А я от не розумію того моменту, коли можна пробувати давати їсти самостійно а не годувати з руки?
    Він не звикне от так годуватись? ))
     
  17. allja

    allja Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Та ні, не думаю:) Просто часом в нього таке їдження перетворюється на гру,тоді я його опускаю на підлогу, а він з криками назад лізе на руки, після чого просить їжу, але вже з моєї ложки. Так виходить, що ніби я перебиваю йому апетит, бо він ніби бавиться, але в процесі гри їсть...от і не знаю як правильно поступати.

    Ну, ми почали пробувати їсти з ложки тоді, коли малий видирав в мене ложку з рук, але при тому пустою ложкою не хотів бавитися, а намагався їсти нею. Той період відносно недавно в нас почався, десь близько 2-ох місяців. До того ложка в нас була лише для ігор і "колупанні" в тарілці.)
    Що маєте на увазі під "не звикне"? Чи не звикне, що його годують? Я от саме тому і не знаю, як поступати...сам ще не може наїстись, але і їсти з моєї ложки теж вже не дуже хоче. Такий собі перехідний період)
     
  18. Plenilunio

    Plenilunio Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Мій взагалі з ложки ще не їсть. можливо тільки інколи. а так видирає з рук і почипає гризти/облизувати.
    Маю на увазі, якщо я даю рукою їсти зараз чи він захоче потім ложкою? Чи я поилку роблю тим що з рук даю?
     
  19. allja

    allja Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Згадуючи те, що читала в теорії, то ніби не помилка. Я точно так робила, інколи з ложки давала, а інколи рукою...переважно тоді, коли не їв ще з ложки, а видирав її, щоб побавитися - тоді опускала його з ложкою на підлогу, а коли просився назад, то забирала ложку з рук, і якщо малий просив їжу - давала йому з рук їсти. А як тільки починали прикорм, то тільки з руки давала.
     
  20. Suzi

    Suzi Moderator Команда форуму

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Ні.
    Ложки будуть потім, в р-ну року.І будетакий період, коли ложка в руці, а їсть іншою рукою. А ще , коли рукою накладає в ложку і тоді в рот. І ще багато цікавого буде :)
     
  21. Iablinska

    Iablinska Well-Known Member

    Відповідь: Педагогічне догодовування

    Їм з дитиною на руках уже третій тиждень. Інтересу до їжі як не було так і нема. Часом даю мікродози без випрошування. Сьогодні дала трошки моркви з супу, першу дозу запхала без згоди малюка, він покуштував і на наступні дві відкривав сам рота, але не просив, просто, коли бачив, що я йому підношу ще морву, то відкривав ротика і пробував жувати. Я дуже недобре роблю? Продовжувати чекати інтересу? Порадьте щось, бо вже не знаю що робити, ще й родичі насідають :sad: