Церква і контрацепція

Тема у розділі 'Філософські та релігійні посиденьки', створена користувачем L e v k o, 11 Березень 2013.

  1. Kyprijan

    Kyprijan New Member

    Відповідь: Церква і контрацепція

    Лише з метою зачаття дітей - було би не правильно, оскільки подружжя - то не дітородна фабрика, а союз любові, в якому найперша мета СА - то є єднання подругів, інакше неплідні подружжя, наприклад, доводилося визнавати недійсними.

    Церква наголошує на відповідальності співжиття, але вона у жодному разі у Шлюбі його не забороняє.

    Хто оцінює: подружжя (а якщо чується не в силі добре оцінити, то може з кимось порадитися).
    Які критерії: любов, відповідальність, жертовність, бажання якнайкраще співтворити Творцю.
     
  2. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Відповідь: Церква і контрацепція

    Ідеться про СПІВПРАЦЮ з Богом. При використанні штучних методів того нема. Більше того, йде шкода відносинам та здоров'ю людини.
    Це все одно, що не ходити до Церкви, бо не хочеться, але слухати вдома аудіозапис.
    З Церквою я згідна, а з вами - ні. Можна вважати, що моя думка не змінилася. ;)
     
  3. Kyprijan

    Kyprijan New Member

    Відповідь: Церква і контрацепція

    А це Вам ще треба буде довести, бо наразі у Вас проглядається на рахунок цього певна вибіркова сліпота.
     
  4. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Відповідь: Церква і контрацепція

     
    • Смішно Смішно x 1
  5. Kyprijan

    Kyprijan New Member

    Відповідь: Церква і контрацепція

    Маю надію, що Ви зрозуміли, що мені виявилось не під силу дати якусь конкретну відповідь на так загально сформульоване питання, мені і у власному житті буває тяжко бути на 100% певним, і це при умові, що мені відомі всі деталі.

    На загал можу тільки сказати, що по стану здоров'я цілком може бути і вагома причина (але тут бракує конкретики), якщо ж це просте бажання більше по житті не напрягатись - то це вже на вагому причину не виглядає, наприклад.
     
  6. Made in USSR

    Made in USSR Well-Known Member

    Відповідь: Церква і контрацепція

    а де сказано що люди все життя мають "напрягатись"?
    я не настільки спеціаліст в питанні релігії, а тим більше у ставленні церкви до контрацепції. Але тим не менше мені цікаво, чому рішення подружжя не мати більше дітей, бо їм не хочеться більше недоспаних ночей і т.д. відразу визначається як "невагома причина". То виходить що як маєш що їсти, пити, де жити і здоровий то роди дітей поки можеш??? Як на мене це абсурд...
     
  7. Roxie

    Roxie Галицька панянка

    Відповідь: Церква і контрацепція

    тобто хтось з боку, нехай навіть священик, може краще оцінити чи причини відкладення вагітності є вагомими чи невагомими?.. щось мене такі висновки зовсім приводять в ступор..

    Kyprijan, не ображайтесь, але або я ніц не розумію, або Ви говорите про крайнощі..
     
  8. Kyprijan

    Kyprijan New Member

    Відповідь: Церква і контрацепція

    Я такого не казав, не робив такого висновку і не стверджував нічого подібного. Я тільки говорив про додаткову можливість у випадку, якщо подружжя чується не в силі оцінити ситуацію самотужки. І чому раптом можливість з кимось порадитися Вас вводить у ступор? Це тільки можливість, яку ніхто у Вас, насправді, і не забирав. Ви вирішуєте чи потрібна Вам чиясь порада чи ні, і самі приймаєте відповідальне рішення, щодо цільового використання МРП. Це Ваше життя. Ви ним свобідно володієте, але якщо володієте - то також і відповідаєте. От і все.

    ---------- Додано в 14:14 ---------- Попередній допис був написаний в 13:09 ----------

    Не даремно тут Ліля Романова писала слово СПІВПРАЦЯ великими літерами.
    Головне, щоб Ви розуміли, що тут не малося на увазі примусово родити дітей, але бути відкритим на їх зачаття і народження, і не тільки на рівні методу, але і на рівні підходу, якщо для цього Ви маєте всі можливості. Бо у інакшому випадку це б було рівнозначне: закопаному у землю таланту.

    І така відкритість, повірте, ще не означає, що те чи інше подружжя конче скоро завагітніє, щось надто вже багато останнім часом є пар, які б дуже хотіли того дару батьківства, але він їм не дається.
     
  9. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Відповідь: Церква і контрацепція

    Яким чином то стосується християн? Чи ми говоримо про спосіб/потребу навернути тих, хто взяв хороше знаряддя й перетворив у зло? Особливо, якщо говоримо про "ми, християни".

    Перечитала ще раз ваш допис у темі "без контрацептивів" і зрозуміла, звідки виникло Мар'янове питання про консультанта, до якого приходить пара child-free. Мені тепер цікаво, як же діють консультанти при парохіях і водночас, чи є консультанти, які працюють позаконфесійно.
     
  10. Kyprijan

    Kyprijan New Member

    Це стосується християн так само, як і інше навчання Церкви і Заповіді Божі. Тема взагалі то і звучить "Церква і контрацепція", а, отже в ній, як мінімум, повиннна бути висловлена і пояснена позиція Учительського Уряду Церкви.

    А Церква у свому навчанні звертається найперше до християн, але і до всього світу також.
    Тим більше, що в дійсності не існує чіткої грані чи межі між "християнами" і "не християнами". Це набагато більше нагадує плавний перехід. Тому невдячна справа є сперечатися і виясняти "про кого ми говоримо", а вартує більше акцентувати на тому "до кого ми говоримо", так як це і робить Учительський Уряд Церкви.

    Тому у даному випадку сказати (маючи на увазі тільки якихось особливо практикуючих християн), що у таких суперхристиян причини бувають тільки вагомі (оскільки відповідальність прямо тече у них у крові), то я скоріше за все погодився б, сказавши, що щиро надіюсь, що так і є. А для мене, що не є якимось суперхристиянином, як і для багатьох інших, набагато кориснішим є попередження про те, що причини бувають різні, тому треба добре подумати з допомогою совісті, щоб прийняти відповідальне рішення.

    Також не зайвим було б логічно зауважити, що якщо б ми дійсно говорили тільки про християн або тим більше про суперхристиян, то дана тема взагалі б ніколи не започаткувалася, оскільки для християн взагалі не стоїть питання: "Чи користуватись контрацепцією?". Для християн - це однозначна відповідь "Ні.".

    Але тема все таки успішно існує, то ж говорити в процесі раптом, що ми говоримо тут тільки про хороших християн, для яких все добре само собою розуміється, означає хіба що заплутувати дискусію.
     
    Останнє редагування модератором: 27 Серпень 2013
  11. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Відповідь: Церква і контрацепція

    Яким чином то може бути "плавний перехід"? Хіба що говорити про тих, хто готується до хрещення, тоді так, вони "вже і ще ні". Інші ж або є, або не є.
    Та нащо суперхристияни? Просто християни. Не обрядовці-по-потреби-захожани, а саме християни, які знають, хто вони і де, і чому, а не при найменшому питанні від свідків Єгови починають сумніватися в усьому.
    І християни також потребують роз'яснення, а хто новенький, то довідатися, що і як. От тільки закладати в корені, що всі погані, чи більшість, то таки незрозумілий мені підхід.
    Тобто ми говоримо про поганих, чи як? Звідки така любов до роздавання етикеток?
     
  12. Маруся-мама

    Маруся-мама Нєправільная пчєла! Собіраю нєправільний мьод!

    Відповідь: Церква і контрацепція

    Я спишу на дитячий максималізм.

    Інакше, важко то назвати Божою любов’ю, бо Бог любить всіх однаково і не класифікує.
     
  13. Kyprijan

    Kyprijan New Member

    Відповідь: Церква і контрацепція

    Всі люди грішні. А бачити світ тільки в чорно-білих тонах і відповідно ділити людей тільки на добрих або злих, на християн або не християн - то це і є справжній дитячий максималізм.

    Вертайтеся краще до теми, а то тут геть нічого скоро не можна буде розібрати.
    Як нам на воєнці казали: "чим дальше в ліс - тим грубші партизани".
     
  14. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Відповідь: Церква і контрацепція

    А до того можна було? Я хіба більше заплуталася, що вам не сподобалося. :)
     
  15. Маруся-мама

    Маруся-мама Нєправільная пчєла! Собіраю нєправільний мьод!

    Відповідь: Церква і контрацепція

    Ну... і... То ви хотіли просто дати визначення дитячого максималізму? Вам вдалось. І тепер чітко його можна прослідкувати в ваших дописах. Життя не біле і не чорне, а у вас воно якесь чорне-чорне, що аж страшно робиться.

    Я напевне застара, бо нічого з ваших лозунгів не зрозуміла, окрім як все чорно і все пропало шеф, все пропало!!!
     
  16. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Відповідь: Церква і контрацепція

    Переклала наразі дві частини зі статті. Часу катастрофічно бракує.

    Стаття називається "Природнє планування сім'ї (ППС): міф про "контрацептивну ментальність".

    Нещодавню неділю єпископи Сполучених Штатів назвали неділею поваги до життя. Водночас із молитвою за припинення абортів добре згадати глибокий зв'язок між використанням протизаплідних засобів у суспільстві та легалізацією абортів: як передбачив папа Павло VI у своїй енцикліці "Гумане Віте", контрацепція завжди вестиме до аборту (якщо не для кожного особисто, то принаймні для суспільства в цілому).

    Проте є багато хороших і вірних католиків у нашій Церкві, котрі порушують питання зв'язку між контрацепцію та природнім плануванням сім'ї. Чи ППС спричиняє "контрацептивну ментальність"? І, навіть якщо ППС може бути використаний на добро, чи можливо (або навіть цілком імовірно), що багато людей насправді використовують ППС із контрацептивним підходом? Якими є обставини, в яких пара може законно використовувати природнє планування сім'ї?

    У природньому плануванні сім'ї нема нічого контрацептивного

    У першу чергу ми мусимо зрозуміти значення самого слова "контрацептивний": "будь-яка дія чи то до подружнього акту, чи під час нього, чи в процесі розвитку його природних наслідків, яка була б спрямована на запобігання дітородженню як ціль, чи як засіб" (Гумане Віте, 14). Контрацептивний означає проти зачаття.

    Отже, прояснімо це ще раз, у природньому плануванні сім'ї немає нічого контрацептивного. Ні до, ні під час, ні після сексуального акту пара, яка практикує ППС, не зробила взагалі нічого, щоби запобігти прокреації чи щоби вчинити акт неплідним. Так, сексуальний акт може бути неплідним (наприклад, жінка не може зачати дитину в той період), але пара не зробила нічого, щоби зробити акт безплідним.

    Церква висловлюється щодо цього дуже чітко і я би радив перечитати енцикліку "Гумане Віте" (пункт 16) для більшої ясності. "Церква залишається вірною собі і своєму вченню, якщо вона, з одного боку, вважає дозволеним використання супругами неплідних періодів, а з іншого – відкидає використання прямо протизаплідних засобів як завжди недозволене [...]. Насправді мова йде про два зовсім різних типи поведінки".

    Природне планування сім'ї та контрацепція є цілковито різними.

    Як же бути з "контрацептивною ментальністю"?

    Деякі люди в нашій Церкві, сповнені благих намірів, почали задаватися питанням, чи може використання ППС часто (або хоча б іноді) спричиняти або й заохочувати "контрацептивну ментальність". І хоча ці особи визнають, що саме по собі ППС не є контрацептивним, вони стверджують, що наміри пари часом можуть ніяк не відрізнятися (або майже не відрізнятися) від намірів контрацептивної пари.

    Потрібно наголосити на важливому: у природньому плануванні сім'ї немає взагалі нічого контрацептивного, контрацепція та ППС є цілковито різними.

    Дехто вважає, що з ППС, хоч цей метод і не є контрацептивним, існує небезпека використання його з такими ж намірами, як і використання контрацепції. Проте це є нелогічним. "Результат", "мета" та "намір" контрацепції (говорячи термінами морального богослов'я) скеровані на те, щоби зробити конкретний сексуальний акт безплідним. "Ментальність" контрацепції полягає в запобіганні прокреації (дітородження), тобто в учиненні плідного акту безплідним.

    Розглядаючи контрацепцію та ППС таким чином, стає очевидним, що нема нічого, що би могло спричинити "контрацептивну ментальність" при використанні ППС. У ППС нема нічого контрацептивного, а тому це не може призвести до контрацептивної ментальності. І хоча теоретично можливо, що ППС можна застосувати з поганими намірами (а навіть гріховними намірами), сам метод не може бути застосований як контрацепція.

    Ми можемо говорити про небезпеку "егоїстичної" ментальності, чи навіть "гріховної" ментальності, але говорити про "контрацептивну" ментальність у контексті природнього планування сім'ї неможливо. Слова дуже важливі, вони несуть істину або неправду. Саме тому стверджувати, що із ППС існує загроза виникнення контрацептивної ментальності, є хибним і шкідливим.

    Далі буде...
     
  17. Kyprijan

    Kyprijan New Member

    Відповідь: Церква і контрацепція

    Саме про це я і говорив. До речі, корисно буде конкретизувати, що мета "контрацептивної ментальності" на відміну від "контрацепції" є не "робити окремий статевий акт неплідним", а просто "не народжувати". І в цьому є різниця. В МРП немає нічого контрацептивного - це вірно. Але добрий (законний) метод в руках тих, які можуть мати негідні цілі, все одно дає поганий результат. І зовсім не з огляду на метод (до нього жодних претензій), а з огляду на негідну мету.

    Про термін, яким це явище можна найбільш точно описати, можна ще посперечатись. Але читаючи цей текст, я особисто бачу перед собою три синоніми, і аж ніяк не взаємо виключаючі слова.
    Тим не менше, цілком погоджуюся, з тим, що із МРП не може виникнути загрози "контрацептивній ментальності". Сам метод тут, безперечно, ні до чого, і сам по собі також нічого не спричиняє. Всякий людський гріх починається з помислів. Адже коли ми говоримо "ментальність", то ми завжди маємо на увазі те, що сидить у голові. І в народі теж не дурно кажуть, що "риба гниє з голови".

    Сам по собі метод не міняє якості того, що сидить у голові. Якщо там сидить добре - значить добре, а як зле - то сам по собі метод то не поправить, бо і те і інше мало б бути хороше одночасно.

    Буду на третій день, вдячний за конструктивне повернення до теми, хоч, якщо чесно, то мені вже набридло стільки разів повторювати одне і те саме.
     
  18. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Відповідь: Церква і контрацепція

    продовження

    Слушні причини використання ППС

    Доволі часто можна почути питання щодо того, якими є законні обставини для використання природного планування сім'ї. Дехто (навіть деякі священики) говорять, що ППС можна використовувати, щоби обмежити кількість дітей або збільшити різницю віку між ними, але лише в дуже крайніх випадках. Складається враження, що якщо життя матері не є в небезпеці, а сім'я не є цілковито безпорадною, то ППС не можна застосовувати з метою обмеження дітородження. Це суперечить тому, чого вчить Церква.

    Церква не каже, що пара має мати "поважні причини", ані що має бути в "крайніх обставинах", щоби правильно використовувати ППС. Церква говорить про "справедливі та слушні причини". ППС не можна використовувати без розбору, але Церква не вимагає від сімей мати максимально можливу кількість дітей, ані ніколи не зазначала, що це би було бажаним.

    Щоби законно використовувати природне планування сім'ї, пара мусить мати "слушну причину" - не "серйозну причину" і не "крайні обставини", не "справу життя та смерті", а просто "слушну та справедливу причину". Сама суть природного планування сім'ї зберігає пару відкритою на Божий дар нового життя і, якщо вони перебувають у молитовній єдності, я переконаний, що вони зуміють правильно розрізнити, коли буде час на народження дитини.

    Католицькі критики ППС

    На завершення хочу зазначити, що є щось дуже підозріле в критиці ППС з боку багатьох консервативних католиків. Вони часто зловживають термінами таким чином, що перекручують те, чого насправді вчить Церква про ППС та контрацепцію.

    І в випадку використання нелогічного терміну "ППС із контрацептивною ментальністю", і в випадку хибного перекладу "слушних причин" як "найбільш крайніх обставин" критики ППС накладають такі тягарі, які важко нести. Вони зв'язують людську свідомість у питаннях, в яких є місце на свободу думки. Це нагадує Ісусів докір фарисеям (Марка 7:1-13), а також припускає гріх презумпції (надмірної надії на Боже милосердя та браку надії на Боже милосердя).

    Енцикліка "Гумане Віте" (10, 16) говорить про "серйозні підстави", "достатньо обґрунтовані підстави", "слушні причини", "виправдані підстави" для відтермінування чи уникнення дітонародження зі допомогою використання природнього планування сім'ї. Що саме є серйозними, достатньо обґрунтованими, слушними та виправданими підставами для відтермінування дітородження є, безумовно, предметом багатьох дискусій, і на це нема однієї простої відповіді.

    Однозначним є те, що Церква ніколи не вчила, що ППС можна використовувати лише в найбільш крайніх випадках, чи у справах життя та смерті. Окрім того, зрозумілим має бути й те, що пара, яка користується (чи навіть зловживає) методом природного планування сім'ї, ніколи не опиниться в небезпеці набуття контрацептивної ментальності.

    джерело
     
    Останнє редагування: 28 Серпень 2013
  19. Kyprijan

    Kyprijan New Member

    Відповідь: Церква і контрацепція

    Ну тепер я принаймні бачу, звідки Ви могли вивести ствердження про те, що "які б не були причини - вони є вагомими", але ж Ви бачите, що навіть ця стаття чітко пише про те, що причини бувають різними: не тільки слушними і вагомими, але також егоїстичними і гріховними.
    Ясна річ, що МРП з ціллю відкладення зачаття можна використовувати не тільки у ситуаціях "життя і смерті", але підхід "ми так собі захотіли" - був би іншою крайністю.

    Згоден також, що на такі питання нема жодної простої відповіді, але і проста умова молитовної єдності тоді чи забезпечила б кожній парі успіх? У мому випадку однозначна молитовна єдність не забезпечує повного сходження з думкою дружини, що скоріше виходить подібне до "плюс-мінус трамвайна зупинка"; і це не зважаючи на спільність критеріїв. Рахувати середнє арифметичне перше, що приходить на думку.... :) Хоча це і банально і навіть трохи кумедно.

    На загал зауважу, що заявляти про те, що немає жодної небезпеки "контрацептивної ментальності", якщо користуватись МРП - є хибним, так як гріховні зловживання навіть у сфері природнього планування все одно прямують в сторону такої ментальності. І якщо вже загально визначати таку ментальність, як егоїстичну і гріховну, то слушно буде і конкретизувати чим саме вона така гріховна і егоїстична: своєю контрацептивністю, чим же іще.. Тому вважаю, що термін "контрацептивна ментальність" так боязко тут відкидається даремно і необачно.

    Причною цих розходжень цілком може бути те, що автор статті є представником крайнього християнського заходу, де діє принцип: "якщо витримано всі скурпули моральної поведінки - то намір (мета чи ціль) людини вже не має вирішального значення", а я є переконаним представником християнського сходу, де справедливо скурпули моральної поведінки все-таки поступаються місцем чистоті наміру.

    Саме тому я тут так і наголошую на "духовній відкритості підходу" до планування сім'ї, а не тільки колупаюся в гідності окремовзятого статевого акту.
     
  20. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Superova Moderator Команда форуму

    Відповідь: Церква і контрацепція

    Я лише маю питання, чи ви закінчували моральне богослов'я. :)

    Для мене будь-яке впадання в скрупули та відштовхування від того, що людина погана чи схильна до поганого, звучить як крайність.
    У питаннях, які я не вивчала докорінно, покладаюся на тих людей, які вивчали, якщо їхні висновки до мене промовляють і не дають відчуття спантеличення, тобто автор сам собі не перечить.
    Про мету людини я зі статті зробила геть інші висновки. Мабуть, мій переклад не передав цієї думки як належить. :)